AKTUALNOŚCI

04-11-2021

PHH z nagrodą „Ambasadora Turystyki”

Polski Holding Hotelowy, został uhonorowany nagrodą „Ambasadora Turystyki” przyznawaną przez Instytut Biznesu. Nagroda została przyznana za skuteczną konsolidację bazy turystyczno-hotelowej należącej do Skarbu Państwa i za efektywną strategię stworzenia wystandaryzowanych usług hotelowych oferowanych przez PHH.

 Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 4 listopada br. – drugiego dnia Kongresu ESG Polska Moc Biznesu w Regent Warsaw Hotel. Kongres odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.

– Dziękuję Kapitule za docenienie pracy całego zespołu, z którym już od ponad pięciu lat mam przyjemność tworzyć i konsekwentnie rozwijać Polski Holding Hotelowy, a jednocześnie pracować na rzecz polskiego hotelarstwa – podkreślił Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego – Dzięki takim projektom konsolidacyjnym Państwo buduje własny, potężny, polski kapitał, który może i powinien stać się filarem wielkich projektów inwestycyjnych. Głęboko wierzę, że tylko w ten sposób Polacy będą mogli zapewnić sobie przyszłe zyski z tych inwestycji i zabezpieczyć swój udział w rynku.

Nagrody „Ambasador” przyznawane są przez Instytut Biznesu od 2018 roku. W ten sposób Instytut  zwraca uwagę na różne aspekty gospodarki i na podmioty, które mają znaczenie dla rozwoju rynku, branż, przedsiębiorstw. Doceniana jest przede wszystkim przedsiębiorczość, kształcenie, innowacje i prace naukowców. Do tej pory przyznane zostały już nagrody w kategoriach: gospodarka, innowacyjność, zdrowie, rynek kapitałowy, turystyka, promocja przedsiębiorczości, społeczna odpowiedzialność biznesu.

 

– Kiedy, kilka lat temu, pierwszy raz usłyszałem o konsolidacji bazy turystyczno-hotelowej, będącej w gestii Skarbu Państwa, pod szyldem Polskiego Holdingu Hotelowego, zaniemówiłem. Trudno mi było uwierzyć, że dopiero 40 lat po transformacji, podejmuje się fundamentalne działania zarządcze – zaznaczył Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. – Oczywiście łatwo mówić o konsolidacji i korzyściach wynikających z efektu synergii. Przeprowadzenie tego procesu jest o wiele bardziej skomplikowane, tym bardziej, że po drodze do tej koncepcji działania, konieczne było wypracowanie strategii wystandaryzowanych usług i ich wdrożenie. Dlatego patrzę z uznaniem na dokonania Polskiego Holdingu Hotelowego w tym zakresie – podsumował Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

***

Polski Holding Hotelowy to spółka w 100 proc. z kapitałem państwowym, której celem jest skonsolidowanie i nowoczesne zarządzanie hotelami, należącymi do Skarbu Państwa. W grupie kapitałowej PHH znajduje się łącznie 27 hoteli i obiektów, co czyni ją drugą największą spółką hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. PHH kształtuje standardy na polskim rynku hotelarskim, jak również wprowadza innowacje, nowoczesne rozwiązania i optymalizuje działanie obiektów. Od wielu lat współpracuje jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels & Resorts, InterContinental Hotels Group i Louvre Hotels Group.