AKTUALNOŚCI
Pełne obłożenie w obiektach Polskiego Holdingu Hotelowego – wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku
Polski Holding Hotelowy (PHH) podsumował wyniki finansowe za okres styczeń-wrzesień, notując znaczące wzrosty przychodów oraz utrzymując stabilną rentowność. Przychody Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego, będącej własnością Skarbu Państwa, za pierwsze trzy kwartały 2024 r. osiągnęły poziom 405,6 mln zł, co oznacza wzrost o 20 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Głównym motorem wzrostu była spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 210,6 mln zł, o prawie 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.
Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł 58,8 mln zł, podczas gdy wynik brutto spółki PHH Sp. z o.o. zamknął się kwotą 71 mln zł. Różnica na poziomie 12 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy. W tej chwili jej działania skoncentrowane są na dynamicznym rozwoju infrastruktury hotelowej. Do 2028 roku zrealizowane zostanie 30 inwestycji w modernizację hoteli, m.in. w Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Świnoujściu czy Dąbkach.
Uwagę zwracają wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które odzwierciedlają skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 75,5 proc., podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6 proc. Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku wyniosła 419,02 PLN. Dla porównania średnia dla Polski to 384,9 PLN (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 316,44 PLN i 264,12 PLN (średnia dla Polski).
– Wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku potwierdzają, że nasza strategia dynamicznego rozwoju i efektywnego zarządzania przynosi efekty. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów o 20 mln złotych, napędzany głównie przez PHH Sp. z o.o., co pokazuje, że działania sprzedażowe i operacyjne przynoszą oczekiwane rezultaty. Maksymalizacja kluczowych wskaźników operacyjnych, takich jak RevPAR czy ADR, w połączeniu z rosnącym poziomem przychodów operacyjnych, to dowód rosnący potencjał Polskiego Holdingu Hotelowego – mówi Rafał Kincer, prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Polski Holding Hotelowy.
Grupa PHH jest drugą największą grupą hotelową w kraju i pierwszą wyłącznie z polskim kapitałem. Liczy obecnie ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tysiącami pokoi. Grupa współpracuje – jako franczyzobiorca – z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor.