AKTUALNOŚCI

25-05-2022

Hotel Investment Trends z udziałem PHH

Po raz kolejny konferencja Hotel Investment Trends zorganizowana została w Renaissance Warsaw Airport Hotel, a Grupa PHH była partnerem strategicznym. Z ramienia grupy PHH w panelach udział wzięli Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego oraz Aleksandra Matuszewska, Dyrektor Pionu Handlowego PHH. 
Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, wziął udział w panelu liderów rynku, otwierającym konferencję Hotel Investment Trends Poland & CEE 2022. Mówiąc o przyszłości poszczególnych branży hotelarskiej zaznaczył, że obecnie nie obserwujemy dużego boomu na rynku inwestycyjnym, a przed hotelarzami stoją duże wyzwania, wynikające chociażby z cen energii czy inflacji, z którą boryka się nie tylko Europa. – Musimy jednak patrzeć w przyszłość. Wierzę, że Ukraina wygra wojnę i zacznie odbudowywać swój kraj, a Podkarpacie może stać się potencjałem dla przyszłych inwestycji – podkreślił Cristescu. Dodał również, że w grupie PHH trwa obecnie 11 projektów, a przybędzie kolejnych 13. – Cały czas patrzymy w przyszłość, bo wiemy, że w 2028 r. ma ruszyć Centralny Port Komunikacyjny. To będzie inwestycja, która da szansę na rozwój nowego biznesu – podsumował prezes PHH.
Gościem specjalnym konferencji Hotel Investment Trends był Ivan Loun, International Officer of Ukrainian Hotel & Resort Association, który podziękował polskim hotelarzom za pomoc jaką okazali uchodźcom z Ukrainy, a zwłaszcza za setki tysięcy noclegów udzielonych ukraińskim rodzinom. Zwócił się również do Gheorghe Mariana Cristescu, prezesa PHH. – Dziękuję, zwłaszcza PHH na czele z prezesem Cristescu, dzięki któremu jestem na dzisiejszej konferencji. Dziękuję za przyłączanie się do naszego apelu skierowanego do międzynarodowych sieci hotelarskich – powiedział Ivan Loun.
Z kolei szef holdingu, podkreślił, że jest dumny z pracowników PHH, którzy na co dzień w hotelach wspierają uchodźców z Ukrainy, ale również pomagają w wolontariacie. – To jest właśnie hospitality, a wojna na Ukrainie udowodniła, że to nie przypadek, że ruch Solidarności zrodził się właśnie w Polsce – powiedział prezes PHH.

W grupie PHH mamy ponad 50 obiektów i w części z nich mamy zawarte umowy franczyzowe. Jednym z najważniejszych elementów wyboru sieci jest analiza opłacalności. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że każda nasza analiza była trafiona, a mamy też w swoim portfolio hotele, które bardzo dobrze sobie radzą bez brandu. Oznacza to, że nie każda lokalizacja będzie wymagała odpowiedniego brandu – podkreślała Aleksandra Matuszewska, dyrektor Pionu Handlowego i Zarządzania Projektami PHH, w panelu „Proces pozyskania marki hotelowej – co zmieniła pandemia?”